Az idei év sok szempontból különleges év. Ha volt terved idénre, akkor a legjobb tanács: „Engedd el” olyan Punnanysan. Talán áprilisban sikerült nekünk is minden 2020-ra tervezett programtól, utazástól és versenytől könnyes búcsút vennünk. Idén nem a tervezésé, mint inkább a spontaneitásé a főszerep. Semmihez sem ragaszkodtunk, de minden adódó lehetőséget, hétvégi kiruccanás, mini nyaralás, étterem, 500 fős koncert, megragadtunk.

Pé családja közös tiszai hosszú hétvégét szervezett, szerdától vasárnapig lefoglaltak két faházat a Ludas vendégházak közül. Mi pedig pénteken csatlakoztunk hozzájuk. Gyönyörű 2 szobás faházak, klímával, fürdővel és kis konyhával. Az udvaron grill, és bográcsozási lehetőségektől kezdve, a darts és a csocsón át, egészen a fűthető jakuzziig minden van, ami a pihenéshez és a szórakozáshoz kell. Ezt kihasználva azonnal behuppantunk a jakuzziba, persze miután stílusosan egy kis Frittmannt nem vettünk a kezünkbe.

Vacsorázni a közeli Hello Hal büfé étterembe sétáltunk/bringáztunk el. A falatozó a gát tövében a Tisza-tavat körülvevő kerékpárút mellett található, a Szabics kikötővel szemben. A bisztróra mondhatjuk, hogy egyszerű, de nagyszerű.

Vacsi:

• Tiszai halászlé szürkeharcsa filével
    Ízletes és gazdag leves, tele finom harcsával
  • Tiszai keszeg jól átsütve
    Pé egyik nagy kedvence. Kellemesen fűszerezett, ropogós, igaz mi egy picit jobban megsütöttük volna, mert imádjuk, amikor chipshez hasonlít.
  • Fish and chips süllőből
    A süllő ízletes és a bundája kellően ropogós.
  • Halkolbász menü (kovászos ubival, mustárral, kenyérrel)
    A hely specialitása a frissen töltött, és sütött kolbászka. Kellemesen fűszerezett és szaftos, afrikai harcsából készül. Az egyik kedvenc fogásunk lett.

A megrendelt ételeket a teraszon fogyasztottuk el egy-egy Hello hal fröccsel, amit szörppel tuningolnak fel. Szuper hely, ha arra jártok, mindenképpen látogassatok meg!

A gyors reggelit követve indultunk is a Szabics kikötőbe, mert 10 órától sétahajókázáson vettünk részt. Az egy órás túra, nagyjából 15 percnek tűnt, a túravezetőnk annyi érdekességet mesélt a tóról és környékéről, hogy szinte ittuk minden szavát.

Ha már Tisza, akkor nem hagyhatjuk ki Poroszlót, és a Tisza-tavi Ökocentrumot. Óriási érdeklődés övezi ezt a látványosságot, vírus ide vagy oda millióan akarták velünk együtt látni. Az épületben hatalmas akváriumok tele édes és sós vízi élőlényekkel, az udvaron háztáji és kedves kis vadállatokat lehetett megcsodálni. Lett volna lehetőség még hajókázni is, de olyan sokan voltak, hogy ezt inkább kihagytuk. Helyette elindultunk ebédelni, az Aranyosi dombi udvarházba, ami egy kis sétára van az Ökocentrumtól. Barátságos, családi étterem amolyan kockás abroszos csárda feelinggel, belépve kedves üdvözlés fogadtak bennünket, és már kísértek is a helyünkre. Az étlapot forgatva kellemesen meglepetés ért minket a változatos kínálat miatt. Mindenféle helyi finomság megtalálható a birkától a halig.

Ebéd:

• : Fogas pankómorzsában, zöldséges bulgur, cukkinikrém
    Ha nem mondjuk, hogy pankómorzsás akkor tökéletes volt, így egy kicsit hiányzott róla a morzsa. A cukkini krém viszont felejthetetlen élményt nyújtott.
  • : Dombi bárányfalatok, káposztás burgonyalepénnyel, sült fokhagymakrémmel
    Modern tányér, kifinomult tálalás és fantasztikus ízek. A hús kellemesen fűszeres, nem túlzó, kellően szaftos volt. A burgonyalepény szép kérget kapott, a grill zöldségek jól sültek és ízesek voltak, a fokhagymakrém plusz pikantériát adott az egész tányérnak.

Az saját ételeink mellett megkóstoltuk a többiek rendelését is egy kis haltepertőt, halászlevet, harcsapaprikást, valamint egy falatnyi mustáros tarját tócsnival. Minden nagyon finom volt, ízletes és laktató, a tálalás pedig ízléses, modern. Öröm volt itt ebédelni, és amiért plusz pontot érdemelnek, hogy kutyabarát!

A kiadós ebéd után visszamentünk a szállásunkra, majd letekertünk a strandra SUPozni, kajakozni és vízibiciklizni.

A Tisza különleges hangulata magával ragadt bennünket, bár egyre nagyobb népszerűségnek örvend a táj, mégis magában hordozza a tiszta, „falusi” hangulatot, ami nagyon közel áll hozzánk. Ahol víz van ott, mi nem tudjuk magunkat rosszul érezni, lehet az a Velencei-, Balaton-, Orfű, Szálka vagy akár a Tisza tó teljesen elvarázsol és szerelmesek leszünk a tájba és a környezetbe. Bár csak pár nap jutott a tiszai pihenésből, nagyon szerettük és még biztosan visszatérünk.