Bár nagyon kafa a szállásunk, de továbbra is hűvös van. Nyakig betakarozva alszunk, ennek köszönhetően arra kelünk reggel, hogy eléggé átizzadjuk a pizsinket. Ez az indiai kaja téma azért kényes ezt belátjuk. Nekünk nagyon bejön és alig várjuk, hogy még újabb és újabb ételeket kóstoljunk. De, ha finnyás, válogatós vagy, a megszokott ízeket szereted akkor azért jobb, ha készülsz hazai dolgokkal. Sokan a csoportból hoztak magukkal májkrémet, kolbászt (Pé papa), stb. szóval felvértezve érkeznek a reggelire. Mi földönkívüliek alig várjuk a reggeliket, néha már-már kínos mennyit bírunk bezabálni, igyekszünk a csodálkozó szemeket nem észrevenni. De az van, hogy ízlik, annyi féle van, hogy azt se tudjuk mihez nyúljunk, a mindenből egy picit elvet valljuk. Egy kör sóssal (előfordul, hogy Pé többször) és aztán egy kör édessel zárjuk. Továbbá, a reggeli a legfontosabb étkezés…ugye, ezt már mindenki tudja! Egésznap úton vagyunk, nem mindig van lehetőségünk megállni enni, a legtöbb esetben már csak vacsorázunk, napközben csak valami kis apróságot, gyümölcsöt, snack-ket tolunk.

Reggeli:

• Főtt tojás, csirke kolbászka, vaj, toast kenyér
  • Jerra Aaloo hagymás köményes krumpli
  • Verma Chilly zöldséges tészta
  • Katlet zöldség fasírt szerűség
  • Sambhar kókusz chutneyval
  • Amerikai palacsinta, édes bundáskenyér, gyümölcskenyér, gyümölcs, dzsem

A bőséges reggeli után nekivágtunk a mai napnak. Az első állomásunk a Majom templom volt. A belépő ingyenes, azonban, ha fotózni szeretnél 50 rúpiát kell fizetni. Olyan érzésünk volt a szent helyen, mintha hirtelen a Dzsungel Könyvének majom palotájában lennénk. Telis-tele majmokkal, tehenekkel, kutyákkal mi imádjuk az állatokat, úgyhogy nekünk ez egy paradicsom volt. Lehet venni eleséget számukra, mi vittünk magunkkal almát és banánt. A majmokkal azért nem árt vigyázni, mert kis szemetek és erőszakosak, de közben ki tudsz fogni fiatal cuki makikat is. Nekünk szerencsénk volt és sikerült mind a kettőnknek felcsalni a vállunkra egy-egy példányt, sőt még Pé papára is rámászott egy. A kis makik után eljutottunk a hegy közepén lévő templomba, ahol egy nagyon kedves „pap” megáldott minket. A szertartás során kaptunk egy imát, egy piros bindi festést a homlokunkra, hogy emlékeztessen a harmadik szemünkre, felkötött egy madzag karkötőt a nőknek bal, férfiaknak jobb kézre, a karmánk védelméért és végül a jobb kezünkbe egy „cukrot”, amit ott helyben el is kellett fogyasztani, hogy az életünket megédesítse. Nagyon nagy élmény volt.

Már megáldva és a harmadik szem felnyitásával tovább álltunk. Gatore Ki Chhatriyanban a következő állomás, amely egy uralkodó családi temetkezési helye. A belépő 30 rúpia. Tök durva, mert nagyon sok pár látogat el ide, hogy az esküvői fotójukat itt készítsék el. Miután itt végeztünk az éhségünket csillapítottuk egy-egy adag samosával helyi teával és kávéval. A 4 samosa 2 kávé és a tea került 200 rúpiába. Már jólakottan és boldogan indultunk a Jaigarh erődbe, ahova jeeppel vittek fel minket a világ legnagyobb ágyújához, melyet 1720-ban készítettek el. Érdekessége, hogy egyszer lőttek vele 38 km messzire. Az erődből bámulatos látvány tárt elénk, így mondhatjuk, hogy Jaipurban szinte az összes fő látványosságot kipipálhatjuk. A nap fénypontja, amiért élünk a gasztronómia. ? Ellátogattunk egy fantasztikus étterembe (Midtown Multicuisine) helyi ételeket kóstolni, ahol a ház tetején ehettünk rálátva a megvilágított Jaipurra. Az égbolt telis-tele sárkányrepülőkkel, lampionnal és tűzijátékkal. Mesés volt. A vacsi egyszemélyes bőségtálak, amiken mindenféle helyi finomságok találhatóak és talán mióta itt vagyunk, valami ilyesmire vágytunk egyfolytában.

Vacsora:

• Rajasthani thali: az India nevüket nézzétek el. A tál elemei: Missi roti: csicseriborsóból készül fűszeres lepény, Papad: egy ropogós lepény tölcsér, Kadi: vajas, tejes fűszeres mártásban lévő gombóckák, Gatta: csicseriborsóból készült gombóc curryvel, Aloo pyaz: hagymás krumplis ragu, Bundi raita: csicseriborsós joghurt, uborka és paradicsom, rizs, egy fűszeres mártás paneer-ral (tofu szerűség), Gulab jamun: egy tejes, rózsavizes, kardamonos mézes desszert. 295 rúpia
  • Midtown special: Kajoo paneer: currys tofu szerűség, Navratan qorma: zöldséges fűszeres ragu, Dal makhani: krémes vajas barna lencse (mint a főzelékünk), Biryani zöldséges rizs, Tandoori roti lepény, Papad: ropogós tölcsér lepény, Raita: helyi tzatziki uborkával, hagymával, mentával, Gulab jamun: az isteni desszertjük, uborka és paradicsom. 360 rúpia

Durván jóllakva, boldogan és elégedetten riskáztunk haza az utolsó éjszakánkra Jauipur-i szállásunkra.