Első éjszakánk Agrában elég jónak bizonyult, végre jó idő volt a hotel szobában. Még tegnap este eldöntöttük, ha törik, ha nem akkor is elmegyünk egy kicsit futni reggel a Taj Mahal környékén. Ébresztett is az óra és irány. Ahogy kiértünk az utcára, megcsapott a szmogos, párás, ködös levegő. Nem tudjuk megfogalmazni, de olyan „nehéznek” tűnt ez a levegő, hogy az hihetetlen. Úgyhogy azért, nem javasoljuk, hogy sokat fusson az ember itt, de élménynek nagyon klassz. Majmok és tehenek között km-t gyűjteni, úgyhogy melletted a Taj Mahal elképesztő. A futás után jött a jól megérdemelt reggeli, amit a hotel aljában szolgálták fel, viszonylag tágas kis étkezőben.

Reggeli:

• Csirke kolbászka paprikával, hagymával és paradicsommal, főtt tojás,
  • Suji Halwa édes gríz szerű finomság
  • Francia pirítós
  • Lepény
  • Maidu Vada, Sambar, kókusz chutneyval és csípőssel (erős pista szerűséggel) Kis tálba két mini sós „fánkocska” rá a számbár, ami ugye leves bele a kókusz chutney és a kis pikáns szósz, a főpincér segített megmutatni, hogy ezt így kell fogyasztani.
  • Zabkása, fánk, gyümölcsök, müzli
  • Helybe készített omlett (hagyma, sajt, paradicsom, só, bors, friss petrezselyem
  • Kávé (instant), tea, Chai Masala tea, gyümölcslé

A reggeli után Akbar Tomb Sikandrához mentünk, ami A Nagy Akbar Mogul uralkodó sírhelye, melyet saját maga választott helyszínéül és tervezte meg, végül a fia fejezte be. Itt el kell, hogy mondjuk, hogy túl sok mindent nem láttunk, Bé szinte semmit, Pé a becsület kedvéért, azért meg-megnézte a látni valókat és belehallgatott az idegenvezetésbe. Mi emberekkel foglalkozunk, nem csak a munkánk, de a hivatásunk is és persze nagyon szép helyeken járunk, elképesztő dolgokat láttunk, de minket ezek mögött is az ember érdekel leginkább. Ahogy elindulunk a síremlékhez az egyik utastársunkkal nagyon őszinte, emberi beszélgetésbe csöppentünk, amiből a mauzóleum sem mozdított ki. Nem mellesleg ez alatt született meg az esti programunk ötlete! A belépő 300 rúpia. A képen közben láthatjátok a valóságot.

Itmad-Ud-Daulah síremlék, ami a baby Taj Mahalnak is hívnak. Az első Mogul építmény, ami márványból épült, ezután készült a Taj.

Ezután volt egy kis szabadidőnk, úgyhogy ellátogattunk egy bazárba (Sadar)… nem pont erre gondoltunk, mikor bazárba vágytunk, ez leginkább a kacatos piac volt, úgyhogy ettünk egy kis nasit, meg ittunk egy kávét és sétálgattunk.

Taj Mahal: A Világörökség része, a világ egyik csodája, a világ egyik leggyönyörűbb síremléke, a világ egyik legtökéletesebb épülete. Nagyon különleges hely, mind építészetileg, mind történetiségében, valamint kifejezetten spirituális helyszín. Állítólag a föld egyik csakrája itt található, a kupolán a hold, mint női szimbólum magasodik ki, az egészet valamiféle pozitív energia veszi körbe. Hatalmas területen fekszik, több épületből áll, de az egész teljesen szimmetrikus elrendezésű. Ma is rengeteg kérdés van még a megépítésével kapcsolatban, olyan technikákat használtak, melyek akkoriban teljesen ismeretlenek voltak. Illetve olyan dolgokra gondoltak előre, mint például, hogyha földrengés éri ne essen bántódása, amely egyszerűen felfoghatatlan, hogy ez eszükbe jutott. A Taj Mahalt Sáh Dzsahán sah építette kedvenc felesége Mumtáz Mahal utolsó kívánságára. A felesége utolsó gyermekük születésébe belehalt, azt kérte férjétől, hogy minden gyermekét egyformán szeresse és hozzon létre valami olyat, amitől az egész világ emlékezni fog rá. Van, aki azt mondja, hogy ez csak egy romantikus történet, de valójában csak indok volt a feleség halála, hogy megalomán építészeti vágyait megélhesse. Nekünk a romi verzió szimpibb úgyhogy, mi az „Örök szerelem szimbóluma” sztoriban hiszünk.

A belépő 1300 rúpia, mellyel 3 órát lehet bent tartózkodni. Bevinni a telefonon, fényképezőn kívül nem sok mindent érdemes, nagyon szigorú ellenőrzés van, és ha olyat találnak, elveszik és leadják a ruhatárba. Ha nagy táska, sok holmi van nálunk érdemes berakni, nem kell cipelni és úgysem lehet bevinni. Például ételt, italt, cigarettát, öngyújtót a legtöbb síremlékhez, műemlékhez nem lehet, de itt elvették a könyvet, füzetet, tollat mondván, hogy ne olvasgass bent, mert azzal húzod az időt. A belépő magába foglal egy pár lábzsákot és fél liter vizet.

Ahogy említettük Akbar síremlékénél kitaláltuk az esti programot. Előző este a szállásnál többen megismerkedtek egy nagyon vagány kissráccal, akivel kicsit összehaverkodtak, segített eligazodni a városban mi merre van, nem mellesleg pedig segített helyi áron alkoholhoz jutni. Kitaláltuk, hogy elvisszük megvacsorázni cserébe pedig meséljen az életéről, a mindennapjairól. Így a többünkben tomboló szamaritánus, ifjúság segítő is megnyugtatásra kerül.

A szálloda előtt találkoztunk vele és végül 9-en mentünk el vacsorázni. A szálloda előtt valami elképesztő helyzet alakult ki, a kissrác egy mini bizniszmen, hívta a tuk-tukos haverjait, hogy elvigyenek bennünket az 1,5 km-re lévő Spice Darbar nevű étteremben. A negyedórás káoszt igyekeztünk kezelni, amit az okozott, hogy több riskás volt, mint amennyien voltunk és mindenki azt szerette volna, ha hozzá ülünk be. Az étterem egy viszonylag elegáns hely, mini kiscsávónak van ízlése azért ? Érdekesen mutattunk 9 fehér ember, nők és férfiak egy kis indiait pátyolgatva, akinek csüngenek, minden szaván, az meg csibész szemmel mindent figyel. Pé volt a fő koordinátora és fordítója az eseményeknek, Bé pedig first lady szerepben csendesen segítette kedvesét. Úgyhogy talán életünkben először egy étteremben nem a kaja volt a legfontosabb. Mindannyiunk számára nagyon megindító volt az egész helyzet, a fiúval való beszélgetésünkről külön posztban olvashattok.

Vacsora:

• Veg Seekh Kabab: – Nagyon szépen tálalt, 4 db hosszú, kisütött zöldségrúd borsóból. Nem volt rossz, csak nem volt hozzá szósz vagy valami, amibe bele lehetne mártogatni és az azért kellett volna. 345 rúpia
  • Fish Curry, tandoori roti-val: – Halszeletek curry szószban úsztatva. Ilyet már ettünk Dzsaipurban, de ez sokkal szaftosabb, ízletesebb, nagyobb adag volt. 475 rúpia

A vacsora után tuktukkal irány vissza a szállásra, ahol utolsó agrai éjszakánkat töltöttünk. De előtte még gyors vettünk még egy whiskyt, amit hirtelen az 1450 rúpiáról sikerült lealkudni 875-re. Úgyhogy, nyugodtan alkudozzatok még a piásnál is max megsértődnek.