Úgymond az első teljes napunk Patongon. A reggelt egy kis testmozgással kezdtük, kimentünk a partra futni, aztán utána nyakunkba vettük a várost. Ki is használtuk gyorsan, kis városnézés és piacozás. Hát ezek a thai piacok isteniek. Csodálatos gyümölcsök, friss zöldségek, tengeri herkentyűk. Elképesztő. Itt be is vásároltunk egy nagy adag gyümölcsöt.

Aztán taxival ellátogattunk a Big Buddha-ig. Hihetetlen élmény volt, a panoráma, ez az óriás szobor, valamint a kunyeráló majmok. Ha erre jártok feltétlenül gyertek el ide. A végén pedig mikor körbejártuk még meg is áldott minket egy helyi szerzetes, némi apróért. Aztán irány vissza taxival, mivel megvárt minket a forma. Egy kis fürcsi a Patong beachen és el is telt a nap. Patong beach nem rossz, de a környéken van szebb strand is, de erről később úgyis beszámolunk. Nagyon vigyázzatok a szűrt fénnyel…. jó turista módjára sikerült az első napon leégni ?

A napi menü:

Reggeli: Csak a szokásos Jenő papa féle kolbász harapva, Bé meg kókusz joghurt a maradék zabbal és különlegességként pedig mangkut, állítólag Thaiföldön az egyik legkedveltebb gyümölcs, a gyümölcsök királynőjének is nevezik kint. Pé szerint nem rossz, Bének pedig nagyon furcsa állagú, nagyon furcsa ízű, nem lett kedvence. Megpucolva úgy néz ki, mint a fokhagyma házasítva a licsivel. Egy próbát megér, de tényleg.

Ebéd: Gyümölcsök, minden mennyiségben. Mini ananász, elképesztő finom annyira érdekesen pucolják meg, természetesen ezt is az utcán csinálják pl. a kocsi platóján ?, de tényleg valami isteni. Lam-jai ez is leginkább a licsihez hasonlít, picike gyümölcs elég sokat meg lehet belőle enni, ez is megosztotta azért a társaságot.

Vacsi: Újra a Malin Plaza Market. Ezeket mi közösen ettük, mindenki mindenkijébe belemászva, hogy minél több félét kóstoljuk, ezek elég nagy adagok, de nem zsíros, nem telít el.

• Tom yum goong soup: A tegnapi levesnél azt kértük, hogy kicsit legyen csípős, ma Pé mondta a kofának, hogy spicy of course! Hát vazzeg ezek nem viccelnek, ami csípős az csípős, de máshogy, mint a magyar konyha ám. Ezeket a dolgokat mind helyben készítik, frissen, forrón tálalva kapod a baromi nagy adagodat. Mindenféle jósággal ebben volt rák, kagyló, gomba, chili!!! de abból rengeteg, galangal gyökér, citromfű, kaffir lime levél. Ezek elképesztően laktató levesek, és nagyon látványos ahogy előtted elkészítik, mindenképpen próbáljátok ki.
  • Pad thai: rizs tészta, rák, mogyoró, tojás, ez a tipikus kajájuk.
  • Egy tál kagyló mártogatóssal (édes-chilis)
  • Polipos tavaszi tekercs mártogatóssal (édes-chilis)
  • Majd a fiúk még kicsit éheztek, úgyhogy lett belőle még egy tányér Stir fried black spaghetti: Ez fekete tészta rákkal, kagylóval és tojással, a stir maga a sütési technika, melynek a lényege, hogy forró wokban kevés olajon folyamatos kevergetés mellett sütnek meg dolgokat.
  • Végül, pedig kókusz fagyi kókuszdióban tálalva. Ez kb. 4-5 gombóc fagyi volt, a kókusz belsejét bevágják, hogy amikor kanalazod a fagyit akkor vele együtt a kókuszt is tudd enni, aaaaanyira jó! Ezeket a finomságokat a Malin Plaza Market-nél ettük

Holnap egy újabb utazás veszi kezdetét. Átrepülünk Bangkokba, mi nagyon várjuk. Kíváncsiak vagyunk, hogy milyen is valójában ez a város.